Relacja z wycieczki „Ku morzu” Drukuj

Kolejna wycieczka Seniorów szlakiem „Ku morzu” była wyjątkowo udana, perfekcyjnie przygotowana przez naszego pilota „Kazika”. W Rypinie zachwyt nad wielkością witraży, największych w kraju, pochodzących z pracowni państwa Bednarskich. Następna miejscowość na trasie to Radzyń Chełmiński z ruinami zamku krzyżackiego. Kolejnym punktem wycieczki był Grudziądz - zwiedzaliśmy Cytadelę, Geotermię i przepiękną starówkę.

W drugim dniu dotarliśmy do Malborka i zwiedziliśmy największy zamek krzyżacki. Po drodze „Ku morzu” wstąpiliśmy na piwko do prywatnego browaru w Gościszewie. Pokrzepieni piwkiem ochoczo zdobyliśmy szczyt Wieżycy (328,6 m), najwyższe wzniesienie na Kaszubach. Nad wieczorkiem dotarliśmy na plażę w Łebie, przywitaliśmy się z morzem i pobrykaliśmy po wydmach.

Trzeci dzień to wyjazd do Ustki, zatrzymując się w Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Zdobyliśmy Świętą Górę Rowokół i zwiedziliśmy Muzeum Przyrodniczo-Leśne w Smołdzinie. Stąd prosto do Ustki, a tam Latarnia Morska, spacer plażą do Ośrodka ANWILU „Perły”. Czując trud przebytej drogi, dotarliśmy do bazy noclegowej w Łebie.

Ostatni dzień to już niestety powrót do domu. Z morzem pożegnaliśmy się wędrując po ruchomych wydmach. Zatrzymaliśmy się w Wirtach, gdzie zachwycaliśmy się najstarszym ogrodem dendrologicznym. Niespodzianką w drodze powrotnej było odwiedzenie Klasztoru Braci Kapucynów w Rywałdzie. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, dotarliśmy szczęśliwie do Włocławka.

Fotorelacja z wycieczki dostępna jest w galerii zdjęć.