Zajęcia ruchowe „Aktywny Senior” Drukuj

 

Ćwiczenia przeznaczone są dla kobiet i mężczyzn 50+ i dostosowane do możliwości i stanu sprawności fizycznej. Powstająca grupa będzie początkującą więc jeśli zastanawiasz się, czy dasz radę, od razu odpowiadam – TAK! Koncentrować się będziemy na ćwiczeniach, które mają za zadanie poprawiać zakres ruchów w stawach, i zachować elastyczność ciała. Zawsze zaczynać będziemy ćwiczenia od rozgrzewki, a skończymy na ćwiczeniach rozciągających i uspokajających. Na zajęciach ćwiczymy tyle ile możemy, pamiętając o swoich dysfunkcjach i przebytych chorobach. Zawsze przerywamy ćwiczenie, jeżeli odczuwamy dyskomfort i ból. Dzięki ćwiczeniom zachowasz dobre zdrowie, poprawisz koordynację ruchową, elastyczność i sprężystość mięśni, zwiększysz zakres ruchu. Każde ćwiczenie wykonujemy bez pośpiechu, zwracając uwagę na prawidłowe oddychanie. Zabierz ze sobą wygodny, nie krępujący ruchów strój i buty sportowe. Możesz zabrać butelkę wody mineralnej              i ręcznik. Będziemy ćwiczyć z wykorzystaniem takiego sprzętu sportowego jak – maty, laski gimnastyczne, duże piłki rehabilitacyjne, kółka hula hop, ciężarki.

Korzyści wynikające z systematycznych ćwiczeń ruchowych według Światowej Organizacji Zdrowia to:

  • poprawa fizycznego i psychicznego stanu zdrowia,
  • minimalizacja stanów bólowych,
  • profilaktyka cukrzycy, miażdżycy, otyłości i choroby zwyrodnieniowej stawów,
  • lepszy sen
  • regularne ćwiczenia pomogą Ci szybciej zasnąć, - poprawa ogólnego samopoczucia, wzrost pewności siebie,
  • poprawa zdrowia psychicznego przez obniżenie poziomu stresu, lęku, obaw, depresji, - aktywne uczestnictwo w życiu społecznym,
  • sprawność mózgu - ćwiczenia uaktywniają funkcje mózgu, pomagają utrzymać go w dobrej sprawności, zapobiegają utracie pamięci, spadkowi możliwości poznawczych i demencji.

Serdecznie zapraszam na zajęcia ruchowe „Aktywny Senior”