Notatka z wycieczki Szlakiem Ziemi Łowickiej Drukuj
Autor: Teresa Fortuna

Ostatnia, zaplanowana w sezonie 2012, wycieczka odbyła się 5 września po Ziemi Łowickiej. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Skansenu w Maurzycach, a w nim podziwialiśmy m.in. drewniany Kościół z 1758 r. i pierwszy na świecie spawany most drogowy z 1928 r.

Następny przystanek w Łowiczu. Zwiedziliśmy Katedrę z Muzeum Diecezjalnym, a z wieży katedralnej podziwialiśmy panoramę Ziemi Łowickiej.

Po przerwie obiadowej jedziemy do Arkadii, miejsca westchnień zakochanych i sesji zdjęciowych „młodych par” w romantycznym ogrodzie Heleny Radziwiłłówny. Zachował się tutaj Akwedukt z 1784 r., Świątynia Diany i wiele innych ciekawych budowli.

Ciekawym miejscem na naszej trasie przejazdu jest Kiernozia z klasycystycznym pałacem Łączyńskich z I połowy XIX wieku wraz z zabytkowym parkiem.
Pochyliliśmy głowy nad trumną Marii Walewskiej, której szczątki od 1818 r. znajdują się w miejscowym kościele.

W Sannikach widzieliśmy Zespół Pałacowo-parkowy w którym w 1928 r. przebywał Fryderyk Chopin. Niestety jest w remoncie, popatrzyliśmy tylko przez zamkniętą bramę.

Ostatnim punktem był Gąbin w którym odwiedziliśmy Izbę Pamięci generała Sławoja- Składkowskiego, ostatniego premiera II Rzeczypospolitej. Gąbin pożegnał nas deszczem, pora wracać, u nas nie padało. Do zobaczenia na szlakach w przyszłym roku.

Fotorelacja z wycieczki dostępna jest w galerii zdjęć.