Wykłady

6.12.2021 r.

godz. 13.15

Aula CKZiU

Mikołajkowy wykład – „Jak działa mózg nastolatka”

Pani dr Anny Grabowskiej – Dąbek

6.12.2021 r.

godz. 13.15

Aula CKZiU

6.12.2021 r.

godz. 13.15

Aula CKZiU

6.12.2021 r.

godz. 13.15

Aula CKZiU

6.12.2021 r.

godz. 13.15

Aula CKZiU



Notatka z wykładu „Oszustwa, wyzysk i prawa konsumenta” z dnia 19.09 2023r Drukuj

Dnia  19.09 2023r wysłuchaliśmy  wykładu  na  temat  dotyczący  nas  wszystkich. Pani  Nina  Witulska  w  ramach  akcji  Bezpieczna  Polska  w  swoim  wykładzie  omówiła  coraz  częściej  występujące  oszustwa, wyzysk i naciąganie  seniorów. Wszelkie  pokazy  towarów, na  które  jesteśmy  zapraszani to wielkie  oszustwo. Pokazy wcześniej  odbywały  się  w  szkołach, obecnie w restauracjach, sanatoriach, na wycieczkach a nawet na pielgrzymkach. Najważniejszym  celem takiego  pokazu są  nasze dane  osobowe, które  są  zbierane i nie wiadomo do czego mogą  być  wykorzystane. Prowadzący  takie  pokazy  stosują psychomanipulację, przez co  wpływają  na  nasze decyzje. Należy  uważać  także  na  połączenia   telefoniczne, w których oferuję  się  nam  zawarcie „korzystnej”  umowy  na  usługi, których  zakresu do  końca  nie znamy  i  nie  wiemy  jaka  firma  oferuje  te  usługi  i gdzie  ma  swoją  siedzibę. Nie  wyrażajmy  zgody  przez  telefon  na  cokolwiek, co  budzi  nasze wątpliwości. Jednym  z praw  konsumenta, który  zawarł  umowę  poza  lokalem  przedsiębiorstwa  lub  na  odległość jest  prawo  do  odstąpienia od  umowy  bez  podania przyczyn, składając  stosowne  oświadczenie na  piśmie w terminie  14  dni  od  zawarcia  umowy. Wtedy  konsument  jest  zwolniony z wszelkich  zobowiązań. Jeśli  sprzedana rzecz  ma wadę, kupujący  może żądać  obniżenia  ceny  alko  odstąpić  od  umowy. Sklep stacjonarny  nie ma obowiązku  przyjąć  towaru, z którego  rezygnujemy. Jest to dobra  wola  sklepu. Prowadząca  zajęła  się  także  sprawą  wyzysku i  wyjaśniła, co  należy  rozumieć  jako  wyzysk. Dowiedzieliśmy  się  również, że przysługuje  nam 2 letnia  gwarancja  na  wszystko, od lodówki  po  klapki  z  Lidla. Pani  Nina  wyjaśniła także, czym  jest  rękojmia, a jest to odpowiedzialność  sprzedawcy.  Jeżeli  producent daje  1 rok gwarancji  na  towar, to  sprzedawca  musi  dodać 1 rok, aby w sumie  były  2 lata. Zainteresowała  nas  możliwość  korzystania z prywatnych  usług firm  medycznych jak Medicover, Luxmed, gdzie za stałą  roczną opłatą dużo  szybciej  dostaniemy  się do  potrzebnego nam  specjalisty np. kardiologa, neurologa czy laryngologa oraz  wykonamy  szybciej  badania nie czekając nawet 2 lata na wizytę. Bardzo  podobał  nam  się  sposób prowadzenia  wykładu  i  zachęcania  słuchaczy do  brania  udziału w dyskusji, z czego często  korzystaliśmy. Nagrodziliśmy  panią  Ninę  oklaskami  za interesujący  wykład.

 

Tekst: Anna Lewandowska-Pudlińska

Zdjęcia: Jan  Wenski

 


 
«pierwszapoprzednia12345następnaostatnia»

Strona 5 z 5